martes, 26 de febrero de 2013

La Selva del Camp - L'Albiol

Aprofitant les condicions meteorològiques inusuals del cap de setmana, els socis del club han aprofitat per passar una mica de fred, que fins ara només havia fet acte de presència en comptades ocasions.

L'Anton Fabra i l'Elies Banús el passat dissabte dia 23 de Febrer, per aprofitar la nevada, vam anar a caminar una miqueta. Per a estalviar-nos contratemps amb el cotxe, vam decidir aparcar a la Selva, just on comença el camí cap a l'Ermita de Sant Pere. Però en comptes d'anar direcció a l'Ermita, vam creuar la riera agafant el camí de l'Albiol, per a fer un camí més llarg. L'inici, sortint de la Selva és va fer bastant dur per la inclinació de les pendents inicials, i tampoc ens va ajudar el fet de que a tant poca altura tampoc havia nevat.

A mesura que anavem pujant i calentant els musculs, el camí se'ns va fer més entretingut. En creuar la carretera de Les Masies Catalanes a L'Albiol, a l'altura del Mas Tarragona(580m) el paisatge va canviar de sobte. El bosc completament enfarinat, amb les gotes de neu desfeta caient de la copa dels arbres era una estampa preciosa, que ens va ajudar a reunir forçes per seguir.

En sortir del bosc i creuar novament la carretera vam pasar a una zona de matolls on la neu s'havia acumulat, i els petits jocs amb aquesta feien del camí una divertida experiència, entre rames que rebotaben sobre nosaltres colgant-nos de neu.

En arribar a la torre electrica, al final de la zona de desnivell més brusc la neu ja era compacta i la sensació d'hivern es feia present amb una temperatura bastant baixa.

La resta del camí fins a l'Albiol era més senzilla, ja que les pendents eren menys pronunciades. En arribar al poble l'estampa era indescriptible.

Vam decidir arribar fins a una petita font que hi ha al mig del poble, i de camí ens van trucar el David B. (Delfi) y Senan: baixaven del Tossal de la Baltassana amb el 4x4, els vam esperar uns 5 minuts, que se'ns van fer eterns a causa del fred. Quan ja estavem a punt de començar a baixar van arribar ells amb el cotxe colgat de neu.

La baixada es va realitzar sense incidents pel mateix lloc.

Desnivell: 650m aprox.
Duració: 2h 15min pujada i 1h 45min baixada
Distancia: 18Km aprox

PD: Adjunto aquest enllaç al track del Endomo una aplicació de mòbil on podeu consultar dades especifiques de la ruta.